Sunday, August 1, 2010

Maju Junction -> Pertama Complex -> Ariani -> Sogo..Fuhhh penat seh berjalan !! Kebas kaki , lenguh lutut..

Bz betul aku this week. Macam2 hal perlu disetelkan. Habis jerk maid kemas umah, aku dan hubby siap2 nak kuar g Jalan TAR. Kiterang kuar kul 5 lepas Solat Asar. Tup tup tup, hujan turun selebat-lebatnya.. Aduss jalan dah start jam. Haihh ni yg tensi ni..


Maju Junction --> Parking Kereta

Sampai jerk area depan Maju Junction, wowo
wow jem teruk bangat. Aku mula2 plan nak parking kat Sogo, jadi takder la jauh sangat nak jalan. Haihh tak leh jadi, keter semua tak gerak, jauh lagik nak sampai Sogo. So kami pun decide la parking kat Maju Junction. Mahal pun mahal la labu.. :-) Tak sanggup nak redah jam yg ntah kul berapa akan clear.


Pertama Complex --> Amik baju kebaya


Sesudah parking, kami pun gerak g Emmarnier Signature. Aku g amik baju kebaya yg dah dialter. Tak muat nak pakai. Almaklumla dah gemok skrang. Dah setahun skip slimming treatment..Tu yg lemak degil semua dah beranak pinak. Hehehe. Aku perlu pakai baju ni g kenduri sepupu esok coz nak satu set dengan Hubby :-)


Ni jer baju glamour yg tinggal. Yg lain hantar dry clean. Hehehe.


Ariani, Masjid India --> Beli tudung untuk Dinner, 7th August 2010

Tema dinner aku tu 'Glamourous Night'. Hmm agak2
nak pakai baju apa eh? Belek punya belek almari, aku jumpa sepasang baju yg aku lum pakai lagi. Actually baju tu untuk raya tahun lepas. Hehe. You all kan tau, aku suka warna terang benderang. Baju tu warna merah mak ngah. So, aku decide nak cari Tudung kat Ariani kasi match ngan baju aku tu. Masa kat Ariani, aku cakap ngan staff dier, aku nak tudung yang owning dier lip lap lip lap. Kasi menyerlah sket. Sekali dia bawa la aku masuk satu sudut yang eksklusif. Wowowow cantik nyer!! Harga pun canteeeekkk!! Tapi dah nak glamourkan, beli jer la. Malas dah nak fikir. Pejam mata jer bayar :-) Thanks to Diyana, my cousin kasi aku pinjam card Ariani Gold, dapat manyak diskaun :-) Cemana ek nak entitled untuk dpt privilege Ariani Gold? Ada sesapa tau tak? Aku berminat ni :-)


Aik kotak jer ke? Isi dalam? Next week yer. Tak surprise nanti :-)


Sogo --> Bobbi, I'm coming :-)

Destinasi last, pegi Sogo. Pegi beli slack ngan kot hitam untuk assessment Selasa ni. You all doakan aku berjaya yer :-) Hmm turun kat tempat Gents pula, nak survey baju Hubby untuk dinner nanti. Kami pun pusing la dari hujung ke hujung mencari baju kemeja merah yang match ngan baju glamour aku tu. Haihh susah betul nak cari. At last, jumpa gak. Hmmm brand Durban. Ada stripe merah. Salesman tu cakap "Baju ni sangat match ngan baju u tu". Worait la ni. Gambar? Tungguuu!!

Aku baru teringat, compaq powder Bobbi aku dah habis. Dah banyak brand aku try and Bobbi is the best. Aku ni jenis kulit kering. Sejak aku pakai brand Bobbi, kulit aku maintain lembap. Walaupun harga die mahal sket, tapi puas hati tau! :-)


Aku first time nak try Face Lotion ni ;-). Pakai ni dulu sebelum apply make up. Moisturizing lotion and protect against the damaging rays of the sun.


Smart kan casing dier? All in White :-)


2 in 1 --> Compaq Powder + Foundation. Marvelous. I like !


Fuhhh, memang penat jalan-jalan semalam. Kluar umah kul 5 ptg. Kul 12 malam baru sampai umah.. Ngeh ngeh.. At last, walapun dengan hujan lebat dan jalan jam, Alhamdullilah, semua pending list untuk next week nyer activities dah setel!

1 comment:

  1. amboih ganas sungguh barang2 alia beli... mai ler menyimpan kat unit trust.. ehehe. visit my blog mrsyaycorner.blogspot.com

    ReplyDelete