Sunday, August 15, 2010

Ikan Patin Masak Tempoyak..

Sejak start ramadhan ni, entry aku kebanyakkan nya berasaskan juadah berbuka n sahur jer kan? Hehe. Bagus gak letak dlm blog, at least aku tau apa yg aku dah masak untuk sahur.. Hehe. Hopefully tak berulang la lauk yg di santap time sahur. Hikhikhik..Memandangkan aku ni plak x pandai masak & tak ingat apa yg aku dan masak, lagi la kena buat list :-)

Kawan2, semalam aku dah terjah pasar ramadhan kat Taman Melawati. Sesak sangat2 ok. Naik tensen aku. Kami kuar um
ah kul 5.30 ptg. Sampai umah kul 7.15 mlm. Lagi 15 minit nak berbuka tau. Ramai giler orang kat param. Every line deretan peniaga, sesak teruk dan jam. Bukan kereta jer jam, orang pun bleh queue n jam. Rasa cam ni yg pertama n terakhir aku g kot. Tak tahan la nak bersesak. Kena pi carik param kat area lain plak. Hehehe. Semangat lagi tu :-)

Jalan punya jalan, Hubby nampak makcik ni masak Ikan Patin Tempoyak dari Temerloh. Hubby plak memang dah mengidam nak makan masak tempoyak. Makcik tu dibantu oleh anak2 dia. Dierang dah pack siap2 setiap ketul ikan dalam bekas plastik tu. Pelanggan pilih jerk bahagian ikan yg mana satu yg berkenan. Masa berbuka, Hubby gembira betul dah dapat Ikan Patin. Memang selera kampung betul la. Aku plak makan samosa, roti john, ayam gorang bob. Selera barat plak sorang ni. Tak makan nasi beb time berbuka..Hehehe :-D


Pink tu 'Jus Buah Naga'. Sedapnya jus tu. Yg sebelah dia tu, air kelapa. 2 jenis air kami minum. Nyamannya :-)


Meh layan santapan sahur hari ke 5 :-)

Tinggal sket jer lg kuah ikan patin. Sambal ikan bilis petai (beli kedai sama ngan ikan patin) n ayam goreng bob. Pagi ni relek sket, aku goreng telur dadar jerk.


Pagi ni nak g pasar kampung pandan beli stock lauk 1 week :-) Aku happy baju raya aku dah siap tau! Hari ni nak g amik kat Butik Emmarnier Signature, Pertama Complex.. Hehehe

No comments:

Post a Comment