Monday, July 26, 2010

Sekinchan Ikan Bakar @ Centrum Setiawangsa

Semalam aku dan hubby puasa ganti. Last minit baru nak ganti. Biasa dah tu. Hehehe. Hubby demam last year masa puasa. Cian dier. Kiterang duk pikir-pikir nak makan kat mana la ni. Then hubby cakap jom makan kat Sekinchan Ikan Bakar yang kuar JJCM tu..

Aku rasa cam pelik sebab makan ikan bakar malam-malam. Slalunya lunch time. Apa yg ada dalam mind aku skrang ialah aku nak rasa Nasi Lemak die. Nampak cam sedap jer masa Serina duk advertise dalam JJCM tu. Ikan bakar jadi list no 2 aku. Lagi satu, aku kempunan sebab masa wat testing kat opis hari tu, tak dapat nak makan nasi lemak. Ada orang tersalah makan nasi lemak yg kiterang order. Haihhh!!

Okay. Back to Sekinchan. Rupanya2, restor
an ni dekat gak ngan JJ AU2. Dah plan lepas makan ikan bakar, nak g menyoping kat JJ plak. Stock susu kotak dah habis. Hehe.

Ikan Bakar punya pasal, sanggup redah ujan lebat :-) Ramainya orang kat restoran ni. Pekerja dia pun ramai. Kami pilih tempat duduk, waiter terus sampai nak tanya order.

Menu kat sini simple jer :

1) Ikan/Sotong/Udang/Kerang bakar
2) Nasi Putih
3) Nasi Lemak


Waiter tu kata, kalau nak ikan bakar, kena tunggu dalam 15 minit. Orait lah cam tu :-) Menu kat bawah ni semua Hubby yg pilih.. Pandai cuk!! Aku duk goyang kaki kat meja makan jerk. Hik Hik hik..


Sekinchan Ikan Bakar


Wow.. Besaqnya kerang !!


Nasi Lemak die memang superb dan sangat sangat sedap!!! Korang kalau datang sini mesti kena cuba tau :-) Sambal ikan bilis memang mengancam. Pedas tapi sedap. Sambal paru fuhh marvelous...


Menu utama Ikan pari bakar. Fuhh sedappp. Sos disiram atas ikan.


Sotong bakar yang sangat la lembut. Aku duk ratah jerk. Hehe


Sepinggan dapat kerang bakar. Hubby kata dia amik sket jer masa pilih kerang. Kiterang siap tapau buat balik umah lagik.. Hehehe


Ulam-ulaman. Favourite hubby..


Air asam dan sambal kicap. Pelengkap ikan bakar..


Air tembikai menghilangkan dahaga :-) Aku punya special sket. Tembikai laici. Nampak tak laici tu? Hehe..


Total harga semua2 menu kat atas ni RM 50. Memang berbaloi-baloi :-)

No comments:

Post a Comment