Saturday, July 17, 2010

Nasi Padang @ Restoran Sari Ratu, Desa Pandan, KL

Sana sini duk dengar jerk kawan2 makan Nasi Padang. Sedap sangat kah?
Sepagi aku dan hubby mengemas bilik ka
mi dari vacum, mengemop lantai dan mengilatkan perabot2. Tup2, tengok jam kul 12 noon. Hmmm, kat mana la kami nak isi perut kali ni.

Duk pikir punya pikir, sekali aku teringat yg sepupu aku pernah kata dia makan nasi padang kat Sari Ratu sedap. Alang2 dah dekat ngan umah, kami pun google restoran tu. Hehehehe :-)

Dalam kul 2.30 petang, aku dan hubby ku
ar umah nak cari restoran sari ratu. Pusing sini, pusing sana, at last jumpa gak.

Melangkah masuk dalam restoran, terus na
mpak lauk-pauk yg agak berbeza dari biasa. Skali waitress terus datang kat kami nak amik pesanan. Kami ni dah la 1st time nak makan nasi padang. Mcm rusa masuk kampung. Tak tau nak pilih menu mana. Muahahah. Aku pun tanya pelayan tu, menu apa yg slalu customer order? Dia kata 'Ayam Penyek'. Haaa, aku pun apa lagi, terus order. Asyik duk dengar jer ayam penyet tapi tak tau cemana rasanya...

Meh la jamu mata juadah yg kami order:

Ni la rupe 'Ayam Penyet'. Elok jer aku tengok ayam tu. Takder la terpenyek. Hahahaha. Sedap sangat ayam tu makan ngan sambal. Pedas betul. Berasap telinga aku!! Pedas tapi sedap. Frust btul gambar tak berapa clear.


Yang ni Hubby yg order. Mula2 aku tengok, sambal ikan bilis ni agak pelik. Apakah yg hitam2 tu? Aku ingatkan cili kering. Terkejut aku bila dapat tahu, rupa-rupanya 'Petai' dan 'Kulit Petai' yang digoreng garing. Bila makan, wowww!! Sedap la! Kalau korang pegi, mesti cuba menu ni. Sodappp!!


Yg ni pula Gulai Daging. Hubby tak sah kalau makan nasi mesti nak ada kuah.


Sayur buncis pelengkap menu kami :-)


Hijau benor sambal ni. :-D Pedas n Sedap. Hehehe


Air Laici menghilangkan dahaga. Hehe.


Sekali imbas mcm ABC kan? Kiterang pun ingatkan ABC gak. Rasa dia mcm pengat ubi. Selalu pengat kan panas/suam, tapi yg ni sejuk dan ada ais. Hehe. Pelik kan? Tapi sedap :-) Menu ni namanya 'Shanghai'.


Aku memang recommend la korang cuba menjamu selera kat restoran nasi padang ni. Memang sedap :-) Kiterang siap mintak nasi tambah lagi. Hehehe :-)

No comments:

Post a Comment